Archiwizacja danych - rejestracja usługi

Wniosek o  tworzenie archiwizacji danych.
Wniosek ten powinna podpisać osoba, która będzie odpowiedzialna za wskazanie danych do archiwizacji.

Zamawiający usługę - osoba odpowiedzialna
Zamawiający usługę to osoba odpowiedzialna za wszelkie kwestie formalne związane z danymi. Osoba ta reprezentuje jednostkę, która jest odpowiedzialna za dane, w rozmowach z UCI. Zamawiający negocjuje zmiany parametrów usługi i ma decydujący głos w sprawach przydzielania praw dostępu. Zamawiający usługę jest odpowiedzialny za dane podlegające archiwizacji.
Prosimy podać adres w domenie @p.lodz.pl. (Jest to pracowniczy adres e-mail w Systemie Poczty Elektronicznej Politechniki Łódzkiej (SPE). UWAGA: na ten adres zostanie wysłany wypełniony niniejszy formularz (w formacie PDF).
Prosimy o podanie numeru służbowego
Pełna nazwa jednostki lub jej symbol
Prosimy wpisać imię i nazwisko, oraz adres email i telefon osoby odpowiedzialnej za finanse w jednostce - zazwyczaj będzie to kierownik jednostki.

Uwaga: koszty tworzenia archiwizacji danych dla jednostek pokrywane są z dotacji centralnej.

Administrator systemu, dla którego będzie tworzona archiwizacja
Informacje kontaktowe dotyczące administratora systemu (nie wypełniać w przypadku gdy dane są jednakowe z osobą zgłaszającą.
Prosimy podać adres w domenie @p.lodz.pl, ewentualnie w domenie @guest.p.lodz.pl. (Jest to adres e-mail w Systemie Poczty Elektronicznej Politechniki Łódzkiej (SPE), jednoznacznie identyfikujący konkretną osobę.
W przypadku pracownika PŁ prosimy o podanie numeru służbowego
Informacje dotyczące posiadanego systemu
Prosimy podać adres serwera, który ma podlegać archiwizacji.
Prosimy podać pełną nazwę domenową (np. serwerinstytutu.p.lodz.pl) lub adres IP (np. 212.51.312.476)
Wybór opcji archiwizacji danych
Prosimy wskazać ile dni ma być przechowywane archiwum (np. 180 dni)
Prosimy określić interwał wykonywania archiwum, potrzebne jest do tego wskazanie ilości archiwizacji i częstotliwość ich wykonywania (np. 5 archiwizacji jedna na m-c )
Uzasadnienie wyboru opcji archiwizacji (np. przepisy prawa, wymagania wynikające z ustawy). Uzasadnienie będzie miało wpływ na uruchomienie usługi.
Informacje dotyczące archiwizacji danych
Określenie przedziału czasowego tworzonego archiwum: (Archiwum tworzone jest między 21:30, do 7:30, w tym przedziale czasowym należy określić godziny wykonania archiwum.) min. 4h
Dokładna ścieżka do zasobu bądź zasobów które mają być objęte archiwizacją. Proszę wymienić wszystkie punkty montowania zasobów przeznaczonych do archiwizacji (np: /Archiwizacja, c:\Archiwum)
Ścieżka do fragmentów zasobów wykluczonych z archiwizacji (np: /Archiwizacja/nie_kopiowac )
Szacowana wielkość archiwum w MB
Szacowany przyrost nowych danych MB/doba
Uwagi
Warunki tworzenia archiwizacji danych

 Zasady tworzenia archiwum:

  • Proces archiwizacji odbywa się w godzinach od 21:30, do 7:30.
  • Archiwizację można prowadzić maksymalnie raz na dobę o ustalonej z klientem godzinie w przedziale czasu  wskazanym w pkt.1.
  • Maksymalny czas przechowywania danych objętych archiwizacją zależy od uzasadnienia merytorycznego klienta dotyczącego okresu przechowywania  zgodnie z pkt.10
  • Czas odtwarzania danych objętych archiwizacją począwszy od podjęcia zgłoszenia nie jest gwarantowany i zależny od wielkości odtwarzanych danych. Odtwarzanie danych odbywa się z maksymalną dostępną technicznie prędkością.
  • Standardowe okresy przechowywania z interwałem archiwizacji:
    • Opcja1: przechowywanie 90 dni: 90 archiwizacji, jedna dziennie
    • Opcja2: przechowywanie kwartalne: 12 archiwizacji, jedna na tydzień
    • Opcja3: przechowywanie roczne: 12 archiwizacji, jedna na miesiąc
    • Opcja4: przechowywanie 5 letnie: 5 archiwizacji, jedna na rok
  • Opcje można łączyć, jak również w uzasadnionych merytorycznie przypadkach indywidualnie określić czas przechowywania z interwałem archiwizacji jednak nie krótszym niż wynikający z pkt. 2
  • Dane objęte archiwizacją są "bezpieczne". Więcej o sposobie utrzymania i zabezpieczenia danych można odczytać w  opisie technicznym usługi.
  •  Warunki i obowiązki współpracy zgodne z podpisanym formularzem dostępu mogę się zmienić jedynie za porozumieniem stron, które zostanie potwierdzone pisemnie. 
  • Zakres danych objętych archiwizacją oraz czas przechowywania  musi być precyzyjnie wskazany i zawężony do absolutnego minimum. Archiwizacją mogą być poddawane jedynie dane unikalne, nie dające się odtworzyć w inny sposób (np przez instalację oprogramowania, lub import danych z innych systemów), lub których odtworzenie w inny sposób jest nieuzasadnione z powodów merytorycznego przeznaczenia danych.  
  • Klient musi uzasadnić na piśmie potrzebę archiwizowania danych np.: względy prawne, umowy, SLA usługi.

Obowiązki usługodawcy (UCI)

  • Monitorowanie tworzonej kopii archiwizacji
  • Zgłaszanie klientowi informacji o błędach w procesie tworzenia kopii
  • Przekazanie wszelkich instrukcji potrzebnych do uruchomienia usługi tworzenia kopii oraz pomoc w przypadku problemów podczas wdrożenia.
  • Przekazywanie informacji statystycznych dotyczących tworzonej kopii
  • Okresowe sprawdzanie poprawności tworzonej kopii (na życzenie, okresowo)

Obowiązki klienta (usługobiorcy)

  • Wypełnienie tego formularza z dołożeniem wszelkich starań w odniesieniu do poprawności przekazywanych danych.
  • Utworzenie dedykowanego konta systemowego/użytkownika na potrzeby tworzenia kopii oraz przekazanie usługodawcy.
  • Wszystkie wskazane przestrzenie do skopiowania powinny posiadać prawa do odczytu dla użytkownika dedykowanego dla archiwizacji.
  • Umożliwienie komunikacji z serwerem Archiwizacji w kontekście sieciowym(po stronie infrastruktury klienta) oraz kontroli dostępu (wgranie wskazanego klucza publicznego do katalogu domowego użytkownika dedykowanego dla archiwizacji).
  • Zgłaszania wszelkich niedostępności systemu z którego tworzona jest kopia (niedostępność w okresie okna archiwizacji)  najpóźniej dzień przed takim zajściem.
  • Zgłaszanie wszystkich informacji/incydentów związanych ze złą lub dobrą pracą systemu archiwizacji poprzez  BOK.
Informacje

Informacje o usłudze archiwizacji: http://uci.p.lodz.pl/strony/archiwizacja-danych

Po prawidłowym wypełnieniu, niniejszy formularz zostanie przesłany listem elektronicznym na podany adres zamawiającego udział. Formularz, po wydrukowaniu i podpisaniu należy dostarczyć do Biura Obsługi Klienta UCI, ul. Wólczańska 175, budynek A5, I piętro.

Uwaga: wymagane potwierdzenia na wydrukowanym formularzu to (do wyboru):
- ALBO: czytelny podpis zamawiającego usługę archiwizacji
- ALBO: imienna pieczęć zamawiającego usługę archiwizacji wraz z jego podpisem