Archiwizacja danych

Jak zacząć:

Dostęp do usług kopii zapasowych możliwy jest dla jednostek administracji Rektorskiej oraz Kanclerskiej PŁ poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza dostępowego. Pozostałe jednostki PŁ mogą wnioskować o dostęp do usługi ale takie podania rozpatrywane będą indywidualnie.

Wypełniony i podpisany  formularz w formie papierowej  należy dostarczyć do Biura Obsługi Klienta UCI mieszczącego się przy ul. Wólczańskiej 175, budynek A5, obok gmachu Wydziału Chemii Spożywczej.

 

Zasady archiwizacji systematycznej:

  1. Proces archiwizacji odbywa się w godzinach od 21:30, do 7:30.
  2. Archiwizację można prowadzić maksymalnie raz na dobę o ustalonej z klientem godzinie w przedziale czasu  wskazanym w pkt.1.
  3. Maksymalny czas przechowywania danych objętych archiwizacją zależy od uzasadnienia merytorycznego klienta dotyczącego okresu przechowywania  zgodnie z pkt.10
  4. Czas odtwarzania danych objętych archiwizacją począwszy od podjęcia zgłoszenia nie jest gwarantowany i zależny od wielkości odtwarzanych danych. Odtwarzanie danych odbywa się z maksymalną dostępną technicznie prędkością.
  5. Standardowe okresy przechowywania z interwałem archiwizacji:
    • Opcja1: przechowywanie 90 dni: 90 archiwizacji, jedna dziennie
    • Opcja2: przechowywanie kwartalne: 12 archiwizacji, jedna na tydzień
    • Opcja3: przechowywanie roczne: 12 archiwizacji, jedna na miesiąc
    • Opcja4: przechowywanie 5 letnie: 5 archiwizacji, jedna na rok
  6. Opcje można łączyć, jak również w uzasadnionych merytorycznie przypadkach indywidualnie określić czas przechowywania z interwałem archiwizacji jednak nie krótszym niż wynikający z pkt. 2
  7. Dane objęte archiwizacją są "bezpieczne". Więcej o sposobie utrzymania i zabezpieczenia danych można odczytać w  opisie technicznym usługi.
  8.  Warunki i obowiązki współpracy zgodne z podpisanym formularzem dostępu mogę się zmienić jedynie za porozumieniem stron, które zostanie potwierdzone pisemnie. 
  9. Zakres danych objętych archiwizacją oraz czas przechowywania  musi być precyzyjnie wskazany i zawężony do absolutnego minimum. Archiwizacją mogą być poddawane jedynie dane unikalne, nie dające się odtworzyć w inny sposób (np przez instalację oprogramowania, lub import danych z innych systemów), lub których odtworzenie w inny sposób jest nieuzasadnione z powodów merytorycznego przeznaczenia danych.  
  10. Klient musi uzasadnić na piśmie potrzebę archiwizowania danych np.: względy prawne, umowy, SLA usługi.