Znane błędy

Oto lista znanych nam błędów związanych z korzystaniem z poczty SPE. Lista jest dynamiczna - usunięte błędy będą z niej wykreślane, a dla pozostałych prezentujemy opisy, jak sprawić, żeby nie przeszkodziły nam w pracy (tzw. obejścia problemu).

Zachęcamy Państwa do nadsyłania własnych spostrzeżeń, w tym opisów kłopotów z SPE, na jakie zdarzyło się Państwu natrafić. Prosimy pisać na adres: bok@p.lodz.pl.

 


Kalendarz, szybkie dodawanie terminu - błąd edytora tekstu

Opis problemu:

W sytuacji gdy używamy szybkiego dodawania terminu do kalendarza, a następnie chcemy szerzej opisać szczegóły tego terminu, występuje problem z okienkiem opisu. Okno opisu terminu pokazuje się w trybie html, chociaż w rzeczywistości jest w trybie zwykłego tekstu i nie ma możliwości poprawnego przełączenia się między tymi dwoma trybami. Wpisanie w którymkolwiek trybie opisu terminu, skutkuje błędami w wyświetlaniu opisu i problemami z tworzeniem nowych terminów.

W jaki sposób błąd powstaje:

  1. Tworzymy nowy termin w trybie "Szybkie dodawanie terminu".
  2. Wpisujemy jedyne obowiązkowe pole jakim jest "Temat".
  3. Akceptujemy guzikiem OK.
  4. Klikamy dwa razy na tak utworzony termin celem dodania szczegółów.
  5. Dodajemy opis terminu i klikamy "Zapisz i zamknij".

Obejście błędu:

Jeżeli wygenerowaliśmy już błędny termin, należy go usunąć i odświeżyć okno przeglądarki wciskając np. klawisz F5 lub wylogwać się i ponownie zalogować na konto. Każdy termin, nawet ten bez szczegółów zawsze twórzmy klikając na guzik "Więcej szczegółów" i następnie po podaniu niezbędnych danych (lub samego tematu) klikamy na guzik "Zapisz i zamknij".

Zaobserwowano na:

Windows, Ubuntu, OS X: wszystkie przeglądarki dla tych systemów.

Data weryfikacji problemu:

02.12.2016r.


Problem z filtrowaniem folderów podczas wyszukiwania wiadomości

Opis problemu:

W sytuacji gdy podczas wyszukiwania wiadomości, skorzystamy z filtrowania po folderach wskazując z dostępnej listy folderów ten właściwy, to podczas następnego wyszukiwania nie będziemy mogli wskazać żadnego folderu. Lista dostępnych folderów będzie pusta.

W jaki sposób błąd powstaje:

  1. Otwieramy zakładkę "Wyszukaj" (np. klikając na lupę w okienku do wyszukiwania).
  2. Wpisujemy hasło do wyszukania.
  3. Z dostępnej opcji "Zaawansowane filtry" wybieramy "Folder", a następnie właściwy folder spośród tych dostępnych, w którym będziemy wyszukiwać hasła.
  4. Klikamy guzik "Wyszukaj", a następnie zamykamy zakładkę "Wyszukaj".
  5. Wykonujemy następne wyszukiwanie w ten sam sposób. Okazuje sie, że lista folderów jest pusta.

Obejście błędu:

Przypinamy na stałe zakładkę "Wyszukaj" klikając na widoczną w zakładce pinezkę.

Inna metoda to wpisanie słowa kluczowego "in:" (bez cudzysłowów) w oknie "Wyszukiwanie" (po haśle do wyszukania). W takim przypadku zawsze pokaże się okienko z listą dostępnych folderów.

Zaobserwowano na:

Windows, Ubuntu, OS X: wszystkie przeglądarki dla tych systemów.

Data weryfikacji problemu:

02.12.2016r.


Przeglądarka Chrome/Chromium - problem z dodaniem załącznika do wiadomości

Opis problemu:

Gdy korzystamy z SPE za pomocą przeglądarki internetowej Chrome lub Chromium na systemach operacyjnych OS X lub Ubuntu, podczas dodawania załącznika do wiadomości, może zdarzyć się iż pierwsze wybranie załącznika nie dokleja go do wiadomości.

W jaki sposób błąd powstaje:

  1. Podczas redagowania wiadomości wybieramy przycisk "Załącz" (aby dodać załącznik)
  2. Wybieramy plik
  3. Plik nie zostaje załączony do wiadomości


Obejście błędu:

Należy powtórzyć procedurę dodania załącznika.

Zaobserwowano na:

  1. OS X: Chrome
  2. Ubuntu: Chrome, Chromium


Data weryfikacji problemu:

    20.10.2016r.